ویزا

همانطور که می دانید، ویزا مجوز ورود و اقامت در یک کشور خارجی است که توسط دولت  آن کشور صادر می‌شود. این مجوز به فرد اجازه می‌دهد که وارد کشور مقصد شده، در آن اقامت کند و بعد از مدتی مشخص که در ویزا مشخص شده، آن کشور را ترک کند. ویزا به صورت مهر روی گذرنامه، برچسب یا دیگر مدارک سفر به متقاضی داده می‌شود. در صورتی که قصد سفر به یکی از کشورهای خارجی را دارید، به راحتی می‌توانید برای درخواست ویزا از خدمات صدور ویزا در آژانس مسافرتی نیلگون پارس گشت اقدام کنید. 
این مجموعه امکان صدور انواع ویزا به کشورهای مختلف را برای شما در زمان کوتاه و قیمتی به صرفه فراهم می نماید.

مراحل اخذ ویزا

 

انواع ویزا:

ویزا انواع مختلفی دارد که برای شما توضیح می دهیم : 

ویزای ترانزیت:

نوعی ویزای برای مسافری که پرواز آن ترانزیت دار باشد. یعنی اگر در سفر به کشور مقصد، مجبور به توقف در کشوری در میانه راه هستید، حتی اگر توقف در حد چند ساعت باشد، ممکن است مجبور به دریافت ویزا ترانزیت داشته باشید. ویزای ترانزیت، نوعی از ویزا برای حضور چندساعته در این کشور میانی است. 

ویزای توریستی:

همان طور که از مشخص است، این ویزا مجوزی برای یک سفر توریستی مدت دار برای گشت‌وگذار و اقامت در یک کشور و دیدن جاذبه‌های گردشگری و شهرهای آن کشور است. صاحب این ویزا، اجازه کار یا اقامت دائم در آن کشور راندارد.

ویزای کاری:

ویزای کاری یا جاب آفر، مناسب افرادی است که کشور خود را به قصد یافتن کار ترک و به کشور دیگری سفر می کنند. 

ویزای درمانی:

بیمارانی که شرایط درمان در کشور خود را ندارند و یا به هر دلیل تمایل به درمان در کشور دیگری را دارند، نیازمند ویزای درمانی هستند. در بسیاری کشورها، صدور ویزای درمان نیازمند بررسی مدارک پزشکی بیمار است.

ویزای تحصیلی:

همانطور که از نامش پیدا است، نوعی از ویزا است که به مسافر اجازه اقامت در یک کشور به قصد تحصیل می دهد و نیازمند پذیرش تحصیلی از سیستم آموزشی آن کشور است .

ویزای سرمایه گذاری:

صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و تجار که قصد مهاجرت به کشور دیگری  با هدف  راه‌اندازی کسب و کار و یا سرمایه گذاری در آن کشور را دارند، باید ویزای سرمایه گذاری (یا تجاری)دریافت کنند.

 

انواع ویزا بر اساس دفعات ورود

ویزای هر کشور بر اساس تعداد دفعاتی که به مسافر امکان ورود به کشور مقصد را می‌دهد به انواع مختلف تقسیم می‌شود.

ویزای یک بار ورود یا سینگل: 

کسانی که ویزای یک بار ورود برای یک کشور دارند، می‌توانند فقط یک بار وارد آن کشور شوند. هر چند ویزای آن‌ها هنوز معتبر باشد.

ویزای دوبار ورود یا دابل:

این نوع ویزا به مسافر این امکان را می‌دهد تا زمانی که ویزای آن اعتبار دارد، دو بار به کشور مقصد سفر کند.

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل: 

ویزای چندبار ورود، تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد محدودیتی برای ورود به کشور مقصد ایجاد نمی کند و به مسافر اجازه ورود به کشور مقصد را می دهد و هر چند بار که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.
 

شرایط گرفتن ویزا

متقاضیان اخذ ویزا باید از طریق کنسولگری یا سفارت کشور مقصد اقدام کنند. هر چند برخی کشورها صدور ویزا را در فرودگاه انجام می دهند و نیازی به مراجعه به دفتر سفارت آن کشور نیست. نکته مهم این است که داشتن ویزا تضمینی ورود به کشور مقصد نیست و مسئولین آن کشور  با توجه به قوانین تعیین شده می‌توانند مانع ورود مسافر به آن کشور شوند.متقاضیان دریافت ویزا می بایست باید شرایط زیر را دارا باشند:
-     نداشتن سوء پیشینه
-    برخورداری از تمکن مالی مناسب

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

مهم نیست که خودتان اقدام به دریافت ویزا کنید و یا از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کنید. در هر حال ارائه مدارک مورد نیاز، یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزا است. به طور معمول برای اخذ ویزا به مدارک زیر نیازمند هستید: 
-    گذرنامه یا  پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
-    یک یا چند قطعه عکس
-    ترجمه مدارک شخصی  مانند شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج (در صورت تاهل)، گواهی اشتغال به کار (در صورت شاغل بودن)، گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت محصل بودن)
-    ترجمه مدارک مالی شامل پرینت گردش حساب، اسناد مالکیت،نامه تمکن مالی از بانک
-    بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل (در صورت نداشتن دعوتنامه)
-     بیمه مسافرتی
-    فرم درخواست ویزا

پس از آماده سازی مدارک کارشناسان ما در آژانس مسافرتی نیلگون پارس گشت،  اقدامات لازم برای اخذ ویزای کشور مقصد مانند گرفتن وقت سفارت، ارسال مدارک برای کنسولگری و ... را انجام خواهد داد و نتیجه را به اطلاع شما می رسانند.

هزینه دریافت ویزا

 

هزینه گرفتن ویزا

برای اخذ ویزا به دلایل مختلف نمی‌شود مبلغ خاصی را مشخص کرد. یکی این که ویزا انواع و اقسام مختلفی دارد و 
طبیعتا هر کدام از آن‌ها هم تعرفه خاص و متفاوتی  دارند. دیگر این که هزینه ویزای هر کشور با کشور دیگر متفاوت است.عامل دیگر، نواسات نرخ ارز است. همان طور که می‌دانید، نرخ ارز به‌صورت مداوم تغییر می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که نتوان برای ویزا  یک هزینه مشخص را اعلام کرد.
اگر درباره هزینه ویزا سوال و ابهامی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.